ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

سلام خسته نباشید من با شوهرم راجع به اینکه هفته ای چند بار میره فوتسال مشکل دارم هر از گاهی بخاطر اینکه من ناراحت میشم نمیره اما هراز گاهی اهمیت نمیده ومیره من احساس میکنم هیچ اهمیتی براش ندارم که اینکارو میکنه من ناراحتیم بخاطر اینکه بعضی وقتابا کسایه خوبی نمیره وگرنه بعضی وقتا واقعا مشکلی ندارم الان فقط موندم چیکار کنم که این کارشو بزاره کنار میشه راهنماییم کنید
ممنون


مشاور (خانم امانی)

با عرض سلام و احترام خدمت شما پرسشگر محترم
در مورد سوال تان که موجب ناراحتی شما شده است به نکاتی اشاره کنم، از جمله:
1. بهتر است در این زمینه با همسر خود صحبت کنید بدون عصبانیت و ایجاد تنش و احساسات واقعی خود را بیان کنید و احساس نگرانی خود را ابراز کنید و از این که شاید بعضی از دوستان بر همسرتان تاثیر منفی بگذارند و احساس واقعیتان شامل این که با علاقه ای که به همسرتان دارید و نمیخواهید او را از دست بدهید.
2. مانع تفریح و سرگرمی همسرتان نشوید. او هم نیاز به تفریح دارد و نباید افراد را محصور کرد و در چارچوب خاصی قرار داد
3. به او قدرت دهید،اجازه دهید احساس قدرت کند دایم فقط به او نگویید نرو. احساس نکند زیر سلطه شما است، به او بگوئید من می دانم که تو نگرانی های من را درک میکنی و می دانم که آنقدر عاقل هستی و بزرگ هستی که درست تصمیم بگیری و تا الان هم مطمئنا افراد نابابی بوده اند که در کنارت بودند و تو توانستی سربلند باشی.
4.این را هم بدانید ما نمی توانیم کسی را کنترل کنیم و مدام مواظب فرد دیگری باشیم مثلا فکر کنید همسرتان دیگر اصلا فوتسال نرود و یا زمان هایی که به جز در باشگاه با دوستانش وقت میگذارند ،احتمال اینکه خطا کند وجود دارد. بنابراین روی روابط عاشقانه خود بیشتر کار کنید و خیلی روی این مسائل زوم نکنید زیرا روابط تان را تحت تاثیر قرار می دهد و شما و همسرتان را از یکدیگر دورتر می کند. و وقتی محیط خانه آن آرامش مورد نیاز همسرتان را فراهم نکند و وقتی همسرتان وارد منزل می شود و غر و داد و بیداد می شنود ، و به جمع دوستان پناه می برد و این آرامش را از آنها میگیرد و روابط شما وارد دور منفی و باطل می شود او فوتسال میرود وقتی می اید شما ناراحتید، شما از رفتن او ناراحتید و او از ناراحتی و عکس العمل شما خسته و دوباره به بیرون از منزل می رود. سعی کنید محیط خانه را با آرامش عجین کنید. امیدوارم راهنمایی بنده مفید باشد. موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
عوامل و موانع نشاط در خانواده از دیدگاه تربیت اسلامى